Sărbătoarea Sfintei și de Viață Făcătoarei Treimi în Parohia Băbeni III Valea Mare


Credincioșii Ortodocși de pretutindeni au sărbătorit în ultima zi de luni a primăverii Sărbătoarea Preasfintei și de Viață Făcătoarei și ne despărțitei Treimi. În cadrul Sfintei Liturghii cea mai importantă slujbă a cultului divin public a fost citită pericopa canonică rânduită în scrierile Sfântului evanghelist Ioan, cunoscut și sub numele de apostolul iubirii, această scriere o putem citii deschizând cartea fundamentală a Cultului Ortodox și anume Biblia sau Sfânta Scriptură la capitolele 14 – 11, versetele 6 -7 respectiv  21 – 26.
“Zis-a Domnul: Eu sunt Calea, Adevărul și Viața. Nimeni nu vine la Tatăl Meu decât prin Mine. Dacă Ma-ați fi cunoscut pe Mine, și pe Tatăl Meu La-ați fi cunoscut; dar de acum Îl cunoașteți pe El și L-ați și văzut. Credeți Mie că Eu sunt întru Tatăl și Tatăl este întru Mine, iar de nu, credeți-mă pentru lucrările acestea. Adevărat, adevărat zic vouă: Cel ce crede în Mine va face și el lucrările pe care le fac Eu și mai mari decât acestea va face, pentru că Eu Mă duc la Tatăl. Și orice veți cere întru numele Meu, aceea voi face, ca să fie slăvit Tatăl întru Fiul. Dacă veți cere ceva în numele Meu, Eu voi face. Dacă Mă iubiți, veți păzi poruncile Mele. Și Eu voi ruga pe Tatăl și alt Mângâietor vă va da vouă, ca să fie cu voi în veac, Duhul Adevărului, pe Care lumea nu poate să-L primească, pentru că nu-L vede, nici nu-L cunoaște; voi, însă, Îl cunoașteți, pentru că rămâne la voi și în voi va fi! Nu vă voi lăsa orfani; voi veni la voi. Încă puțin timp și lumea nu Mă va mai vedea; voi, însă, Mă veți vedea, pentru că Eu sunt viu și voi veți fi vii. În ziua aceea veți cunoaște că Eu sunt întru Tatăl Meu și voi întru Mine și Eu întru voi. Cel ce are poruncile Mele și le păzește, acela este care Mă iubește; iar cel ce Mă iubește pe Mine va fi iubit de Tatăl Meu și-l voi iubi și Eu și Mă voi arăta lui. Dar Mângâietorul, Duhul Sfânt, pe Care-L va trimite Tatăl în numele Meu, Acela vă va învăța toate și vă va aduce aminte de toate cele ce v-am spus Eu. ” 
În cuvântul  de învățătură adresat celor prezenți au fost reliefate  de către Preacucernicul Părinte Ion Sorinel Dițoiu,  următoarele aspecte:

“ Iubiți frați și iubiți surori în Domnul  cel în Treime slăvit ne aflăm la finalul frumoasei perioade  a Penticostarului  perioadă care începe anual cu Duminica Sfintei Învieri  și se încheie cu Duminica Tuturor Sfinților dacă duminica trecut ne am adus aminte și am reactualizat în inimile și sufletele noastre hotărârile Sinodului Ecumenic desfășurat la Niceea, fiind convocați 318 sfinți părinți care au dezbătut sub Președenția Sfântului și Marelui Împărat Constantin problemele stringente ale Bisericii acelor vremuri printre problemele înscrise pe agenda de lucru a Sinodului Episcopilor lumi se numărau și ereziile anumitor episcopi ca de pilda Arie, ce afirma în erezia  lui  (învățătură greșită de credință) acest episcop nega existența dumnezeirea Fiului lui Dumnezeu  și proveniența din Ființa Tatălui. Pentru a demonstra existența Sfintei Treimi și a demonta erezia ariană Sfântul Ierarh Spiridon al Trimitundrei a luat în mână o cărămida a strâns o pământul și apa au rămas jos pe sol iar focul s – a ridicat . Acest experiment arată legătura indisolubilă dintre Persoanele Trinitare și anume Pământ Tatăl Apa Fiul și Duhul Sfânt Focul  așadar cele trei Persoane Trinitare nu pot fi despărțite unii cred cu tărie și susțin ca avem trei dumnezei aceștia sunt arienii zilelor noastre , însă nu este așa avem un singur Dumnezeu care –și manifestă lucrarea Sa, sub trei aspecte 
1 ziditor Dumnezeu Tatăl ,
2 Răscumpărător Dumnezeu Fiul, 
Sfințitor DUMNEZEU Duhul Sfânt,
Tot la primul Sinod a fost stabilit conținutul primelor articole ale Crezului Ortodox, articol care spune pentru a noastră mântuire S- a pogorât din ceruri și S- a întrupat de la Duhul Sfânt și din Maria Fecioara, putem vedea așadar cum până la Nașterea Mântuitorului Dumnezeu Tatăl a făcut prezent pe Fiul și pe Sfântul Du în mijlocul poporului  israelitean odată cu venirea lui Hristos în lume și până la Înălțare El Hristos a făcut prezent pe Tatăl și pe Sfântul Duh în lume. Odată cu  trimiterea Duhului Sfânt în lume acum acesta  face prezente și cunoscute   cele două persoane Tatăl și fiul  . Noi, creștinii ne botezăm în numele Sfintei Treimi, ne închinăm și ne rugăm Ei rugăciunea menține unitatea și credința până la sfârșitul veacului. ”  

În Parohia cu hramul Sfântul Mare Mucenic Dimitrie Izvorătorul de Mir, situată în orașul Băbeni , din județul Vâlcea la finalul momentului liturgic au fost citite rugăciuni pentru dezlegarea  blestemelor și iertarea păcatelor tuturor celor prezenți . Apoi trupa de călușari componentă a Ansanblului  coordonat de către domnul Virginel Pleșa   a pus în scenă în curtea lăcașului de de cult jocu tradițional românesc al călușului cine dorește să l vizioneze poate găsii momentul integral mai jos sau pe pagina și grupul de facebook la secțiunea clipuri video



















































Sursa tex și spot foto Secretariatul Parohiei Băbeni III Valea Mare foto / Preacucernicii Părinți Petre Popa și Viorel Stoicănescu

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Consiliul Național Bisericesc reunit în ședință de lucru

Biserica Ortodoxă Română, un actor principal în menţinerea sănătăţii românilor. În Patriarhia Română funcţionează 45 de instituţii medicale şi farmaceutice

31 ianuarie 2018. Parastas pentru Voievodul Mircea cel Bătrân la Mănăstirea Cozia